Od neúspešného referenda až po novú reklamnú metódu, chromiko marketing!

Autor: Martin Piteľ | 9.2.2015 o 23:02 | Karma článku: 6,89 | Prečítané:  848x

Naša krajina má za sebou búrlivé týždne, ktoré výnimočne nesúviseli s jedným z najsledovanejších súčasných slovenských seriálov. Búrlivosť nespôsobil ani žiaden atentátnik či nepriaznivé počasie. Spôsobili sme si ho my sami, občania Slovenskej republiky. 

Za zdroj tejto búrlivosti, ktorá vyvrcholila sobotným neúspešným referendom, môžeme považovať najmä Alianciu za rodinu. Azda jej najvýraznejšou postavou (a jedinou, ktorej meno som si zapamätal) je samotný hovorca organizácie, pán Chromík.

Už od začiatku bolo jasné, že ich snaha o presné definovanie rodiny a manželstva rozdelí Slovensko na dva tábory, ktoré budú bojovať na každom možnom fronte. V médiách, na sociálnych sieťach, na ulici. 

A tak sa aj stalo. 

Zástancovia rodiny kritizovali homosexuálov, LGBT komunita nadávala na Alianciu a tá kritizovala každého, kto sa proti nej postavil. Odmietnutie zo strany televízii vysielať ich "pravdivé" reklamy nazvali nezákonnou cenzúrou v médiách. Aj napriek tomu sa však nevzdali a na pomoc v boji proti "homosexuálnej chamradi" si zavolali samotného pápeža Františka (btw, jeho tvár nám ešte pekných pár týždňov bude zveľaďovať slovenskú billboardovú prírodu). Ani to im však napokon nepomohlo. Aliancia za rodinu a pán Chromík by tak mali priznať porážku a zabudnúť na svoju snahu vrátiť Slovensko do čias, kedy vládla cirkev a homosexuálov ukameňovali či upálili zaživa. 

Aj keď bolo nakoniec referendum neúspešné (zdravý rozum predsa len zvíťazil nad kostolnými kázňami), neverím, že sa pán Chromík a celá Aliancia za rodinu len tak ľahko vzdá. Nádejam sa však, že aspoň lepšie prehodnotia svoje ďalšie kroky. Ak nie z úcty k sebe samým, tak z úcty k daňovým poplatníkom. My sme sa im totiž poskladali na šesťmiliónové referendum, ktorým aj tak nič nedosiahli. 

Jáj, prepáčte, mýlim sa. 

Vďaka našim daniam si Aliancia za rodinu spravila skvelú reklamu a zviditeľnila sa. Bravó! Múdry a skvelý krok ako nechať iných platiť promo. Učebnice marketingovej komunikácie by tak mali po tomto víkende prejsť modernizáciou a doplnením o čisto novú reklamnú metódu, ktorú dokonca vymyslel Slovák. A práve podľa neho by sa aj mala volať. Tak ako existuje viral marketing, vopred neúspešným referendom vznikol chromiko marketing.

Definícia #chromikomarketingu a vízia do budúcna:

Nechajte daňových poplatníkov zaplatiť nehorázne drahú reklamu vlastnej spoločnosti/organizácii/strane, ktorú zaobalíte referendovým pozlátkom. Nikomu ani len nenapadne, že by ste sa rok pred parlamentnými voľbami chceli zviditeľniť a po vopred prehratom referende (o ktorom samozrejme dopredu viete) založiť vlastnú politickú stranu s kresťanskými hodnotami a početnou fanúšikovskou základňou po celej krajine. Navyše kooperáciou s už teraz dobre fungujúcou katolíckou parlamentnou stranou, ktorá aj napriek vlastným "zásadám" vie spolupracovať s vládou, je úspech už vopred zaručený. A tak sa z pána Chromíka môže o pár rokov stať predseda strany či parlamentu, minister alebo premiér. K tomu však dúfam tiež nedôjde.

Ďakujem ti Slovensko, že si sa k referendu postavilo, teda vlastne nepostavilo a ignorovalo ho. Nie len sebe, ale aj celej Európe si dokázalo, že chceš napredovať, modernizovať sa a nebojíš sa nových vecí. Ďakujem.

P.S.: Nakoniec niečo na pobavenie. Nedalo mi, ale keď som si pozrel toto video, brutálne som sa smial. Zasmejte sa aj vy a zmeňte si profilové fotky na Facebooku - plagát Aliancie za rodinu a ani "NJDM" od ich protivníkov už totiž nie je aktuálny.

#nazormam #chromikomarketing #referendum2015

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

KOMENTÁRE

Van der Bellen nevyhral, to len populizmus porazil sám seba

Miloš Zeman sa tešil predčasne. Ukazuje sa, že víťazstvá radikálov či populistov nie sú ani v dnešnej dobe samozrejmosťou.

KOMENTÁRE

Renzi dal sám sebe mat. Dostala ho aj Európa?

Taliansky výsledok je politicky nepomerne ďalekonosnejší než rakúsky.

SVET

Taliansky premiér Renzi po prehre v referende podá demisiu

Hlasovanie zaznamenalo vysokú účasť.


Už ste čítali?